• Dermatologia Premium plus 2019
    Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i Koledzy, Serdecznie zapraszamy do udziału w V edycji konferencji Dermatologia Premium Plus, ...
  • PRAKTYCZNY KURS EKG - edycje 2019!
    Jak wygląda prawidłowa technika wykonania i interpretacji badania EKG? zapraszamy na VIII i IX edycję szkolenia Warsztaty poprowadzą ...
  • Akademia Raka Piersi 2019
    Szanowni Państwo, Drodzy Koledzy,  serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji Akademii Raka Piersi, która ...
  • Design Thinking na uczelni
    Design Thinking dla uczelni Zgodnie z prognozami Światowego Forum Ekonomicznego, trzema najważniejszymi kompetencjami na rynku pracy w 2020 roku ...
  • Akademia Onkologii Urologicznej
    Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy do udziału w cyklu konferencji Akademia Onkologii Urologicznej, który zostanie zorganizowany jesienią 2019 ...

Mamy karmiące – koniec zabawy w chowanego!

  • 29 maja 2018

Trwa kampania społeczna, która ma poszerzyć świadomość Polaków na temat karmienia piersią w miejscach publicznych. Jej główną ideą jest pokazanie, że karmienie jest naturalną czynnością, której mamy nie powinny się wstydzić.

Jedną z odsłon kampanii będzie publikacja „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia” z poradami skierowanymi nie tylko do karmiących mam, ale przede wszystkim do osób przebywających w ich otoczeniu: gości restauracji oraz właścicieli lokali gastronomicznych, klientów galerii handlowych i zarządców sklepów, osób współuczestniczących we mszy oraz księży, a także spacerowiczów spędzających wolny czas w parkach. Kampania została zrealizowana we współpracy z blogerkami – Hafiją, SuperStyler, Nebule, Mamalą – oraz ekspertami: psycholog dr hab. Anną Szuster-Kowalewicz, socjolożkami dr hab. Dorotą Hall i dr Magdą Grabowską, antropolożką dr hab. Magdaleną Radkowską-Walkowicz oraz ekspertem savoir vivre Adamem Jarczyńskim.

Ważne, żeby czynności związane z opieką nad małym dzieckiem – w tym karmienie piersią – traktować jako sytuacje przynależące także do sfery publicznej. Stworzenie katalogu zachowań adekwatnych do potrzeb matek karmiących wzmocni akceptację karmienia piersią jako ważnego aspektu życia społecznego – tłumaczy dr Magda Grabowska z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.

Według najnowszego raportu UNICEF „Breastfeeding – a mother’s gift, for every child” karmienie piersią jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony zdrowia zarówno matki, jak i jej potomstwa. Ten sposób żywienia niemowlęcia pozytywnie wpływa na rozwój dziecka, a także zmniejsza ryzyko zachorowania przez matkę m.in. na depresję poporodową, raka piersi i jajnika czy cukrzycę typu 2. Właśnie dlatego tak ważne jest, żeby zachęcać matki do karmienia piersią, również w miejscach publicznych.

Kampania społeczna „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych” pod hasłem #konieczabawywchowanego trwa przez cały Ogólnopolski Tydzień Karmienia Piersią – od 26 maja do 1 czerwca. Na stronie www.konieczabawywchowanego.pl można obejrzeć filmy edukacyjne, budujące świadomość Polaków w zakresie karmienia piersią w miejscach publicznych.