Dlaczego warto prowadzić zajęcia z wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych?
Ponieważ ułatwiają przekazywanie wiedzy w interesujący sposób oraz dają szansę na rozbudzenie zainteresowania danym zagadnieniem, a to pozwala studentom i uczniom rozwijać umiejętności w zakresie korzystania z różnych źródeł informacji, krytycznego analizowania faktów i oceny ich wiarygodności oraz prezentowania zebranych materiałów.
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY:
Innowacyjne metody dydaktyczne
Zapraszamy:
- wykładowców akademickich
- nauczycieli szkół wyższych
- osoby zajmujące się kształceniem dorosłych
Program
Modele teoretyczne a maksymalizacja efektów uczenia się i planowanie zajęć.
Rola środowiska nauczania w praktyce prowadzenia zajęć.
Zastosowanie w praktyce wybranych metod, ze zwróceniem szczególnej uwagi na aktywny udział w zajęciach i współpracę: nauczanie wzajemne, odwrócona lekcja, metoda projektów, case study i inne.
Zastosowanie w praktyce wybranych metod: metoda Jigsaw, metoda tekstu przewodniego, studenckie portfolio, metaplan, debata, plakat ikonograficzny i inne, dostosowane do różnorodnych stylów uczenia się.
Zastosowanie w praktyce wybranych metod: M-edukacja – wykorzystanie laptopów, smartphonów, tabletów czy odtwarzaczy mp3 w praktyce edukacyjnej; aktywne wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi online: szybkie quizy, sprawdziany – Kahoot, Mentimer; webquesty, film w praktyce edukacyjnej – Ted-ed itp.
UWAGA! Przedstawiony program jest propozycją, wskazującą możliwe zagadnienia. Ostateczny program zajęć zostanie dostosowany do zainteresowań i potrzeb uczestników. Każdy z uczestników będzie miał wpływ na końcowy kształt zajęć, dzięki przeprowadzonemu badaniu potrzeb i zainteresowań. Główny nacisk trenerki położą na zastosowanie w praktyce wybranych metod pracy i teorii dotyczących efektów uczenia dorosłych.
Prowadzące
mgr Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak
Mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Coaching profesjonalny, Zarządzanie talentami i wiedzą, Socjoterapia z terapią pedagogiczną. Członek zarządu Fundacji Innowacji Edukacyjnych Mała Szkoła, była wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (obecnie ORE), szkoli kadrę kierowniczą, nauczycieli, współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej, jest redaktorem merytorycznym czasopisma Wczesna Edukacja. Poradnik dyrektora przedszkola i szkoły (wyd. Wolters Kluwer), członkiem kolegium redakcyjnego czasopisma Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej (wyd. Wolters Kluwer) oraz autorką wielu artykułów o tematyce związanej z edukacją.
mgr Mirosława Suchocka
Była dyrektor Przedszkola Integracyjnego i Szkoły Podstawowej STO, pedagog specjalny, terapeuta, propagatorka nauczania integracyjnego i włączającego, od 18 lat współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, jest autorką wielu artykułów o tematyce pedagogicznej.
Miejsce i termin
Kolmex Inwest, ul. Grzybowska 80/82, Warszawa
Kontakt
*szkolenie może być realizowane również w formule zamkniętej, czyli dedykowanej konkretnej uczelni oraz wyznaczonym przez nią odbiorcom
bozena.jamka-czyz@pwn.pl
+48 508 660 613
Sprawdź również: