Innowacyjne metody dydaktyczne | Instytut PWN
TERMIN ZAWIESZONY Z POWODU COVID-19 - szczegóły wkrótce!

Innowacyjne metody dydaktyczne

Pobierz program
Do konferencji zostało jeszcze:
20
dni
20
godziny
22
minuty
21
sekundy

Dlaczego warto prowadzić zajęcia z wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych?

Ponieważ ułatwiają przekazywanie wiedzy w interesujący sposób oraz dają szansę na rozbudzenie zainteresowania danym zagadnieniem, a to pozwala studentom i uczniom rozwijać umiejętności w zakresie korzystania z różnych źródeł informacji, krytycznego analizowania faktów i oceny ich wiarygodności oraz prezentowania zebranych materiałów.

ZAPRASZAMY NA WARSZTATY:

Innowacyjne metody dydaktyczne

Zapraszamy:

  • wykładowców akademickich
  • nauczycieli szkół wyższych
  • osoby zajmujące się kształceniem dorosłych

Jakie korzyści da Ci udział w szkoleniu?

  • zapoznasz się z teoriami dotyczącymi uczenia się oraz uczenia się dorosłych
  • poznasz zasady prowadzenia zajęć z wykorzystaniem teorii wpływających na maksymalizację efektów uczenia się
  • zdobędziesz praktyczną umiejętność zastosowania innowacyjnych metod dydaktycznych w toku zajęć
  • przekonasz się o skuteczności, efektywności i atrakcyjności każdej metody, a jest ich dużo: nauczanie wzajemne, odwrócona lekcja, metoda projektów, case study, metoda Jigsaw, metoda tekstu przewodniego, studenckie portfolio, metaplan, debata, plakat ikonograficzny, aktywne wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi online: szybkie quizy, sprawdziany, webquesty, filmy, itp.
  • zdobędziesz umiejętność wyboru i dopasowania konkretnych metod dydaktycznych do swoich zajęć

Program

9:30-10:00
Rejestracja uczestników i poranna kawa
10:00-11:30
Teorie uczenia i teorie uczenia się dorosłych
Blok I - Teorie

Modele teoretyczne a maksymalizacja efektów uczenia się i planowanie zajęć.
Rola środowiska nauczania w praktyce prowadzenia zajęć.

11:30-11:45
Przerwa kawowa
11:45-13:15
Nauczanie wzajemne, odwrócona lekcja, metoda projektów
Blok II - Planowanie zajęć

Zastosowanie w praktyce wybranych metod, ze zwróceniem szczególnej uwagi na aktywny udział w zajęciach i współpracę: nauczanie wzajemne, odwrócona lekcja, metoda projektów, case study i inne.

13:15-13:45
Lunch
13:45-15:15
Metoda Jigsaw, metoda tekstu przewodniego, metaplan
Blok III - Planowanie zajęć

Zastosowanie w praktyce wybranych metod: metoda Jigsaw, metoda tekstu przewodniego, studenckie portfolio, metaplan, debata, plakat ikonograficzny i inne, dostosowane do różnorodnych stylów uczenia się.

15:15-15:30
Przerwa kawowa
15:30-17:00
M-edukacja
Blok IV - Planowanie zajęć

Zastosowanie w praktyce wybranych metod: M-edukacja – wykorzystanie laptopów, smartphonów, tabletów czy odtwarzaczy mp3 w praktyce edukacyjnej; aktywne wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi online: szybkie quizy, sprawdziany – Kahoot, Mentimer; webquesty, film w praktyce edukacyjnej – Ted-ed itp.

17:00-17:00
Odebranie certyfikatów uczestnictwa w szkoleniu

UWAGA! Przedstawiony program jest propozycją, wskazującą możliwe zagadnienia. Ostateczny program zajęć zostanie dostosowany do zainteresowań i potrzeb uczestników. Każdy z uczestników będzie miał wpływ na końcowy kształt zajęć, dzięki przeprowadzonemu badaniu potrzeb i zainteresowań.  Główny nacisk trenerki położą na zastosowanie w praktyce wybranych metod pracy i teorii dotyczących efektów uczenia dorosłych.

Prowadzące

mgr Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak

Mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Coaching profesjonalny, Zarządzanie talentami i wiedzą, Socjoterapia z terapią pedagogiczną. Członek zarządu Fundacji Innowacji Edukacyjnych Mała Szkoła, była wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (obecnie ORE), szkoli kadrę kierowniczą, nauczycieli, współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej, jest redaktorem merytorycznym czasopisma Wczesna Edukacja. Poradnik dyrektora przedszkola i szkoły (wyd. Wolters Kluwer), członkiem kolegium redakcyjnego czasopisma Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej (wyd. Wolters Kluwer) oraz autorką wielu artykułów o tematyce związanej z edukacją.


mgr Mirosława Suchocka

Była dyrektor Przedszkola Integracyjnego i Szkoły Podstawowej STO, pedagog specjalny, terapeuta, propagatorka nauczania integracyjnego i włączającego, od 18 lat współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej w Instytucie Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, jest autorką wielu artykułów o tematyce pedagogicznej.

Miejsce i termin

zawieszony, Warszawa
Kolmex Inwest
Kolmex Inwest, ul. Grzybowska 80/82, Warszawa

Kontakt

*szkolenie może być realizowane również w formule zamkniętej, czyli dedykowanej konkretnej uczelni oraz wyznaczonym przez nią odbiorcom

 

bozena.jamka-czyz@pwn.pl
+48 508 660 613

Sprawdź również: