Najnowsze warsztaty Instytutu PWN!

Design Thinking na uczelni

 

Do konferencji zostało jeszcze:
20
dni
20
godziny
22
minuty
21
sekundy

Zapraszamy na warsztaty:

Design Thinking dla uczelni

Zgodnie z prognozami Światowego Forum Ekonomicznego, trzema najważniejszymi kompetencjami na rynku pracy w 2020 roku będą: umiejętność rozwiązywania skomplikowanych problemów, myślenie krytyczne i kreatywność. Liczą się zatem kompetencje, dzięki którym będziemy potrafili wykorzystać wiedzę w praktyce – kreatywność, umiejętność współpracy, otwartość na dzielenie się wiedzą, aktywne słuchanie, szanowanie odmiennych opinii, poszukiwanie różnorodnych perspektyw i wiele innych.

Jednym ze sposobów na zintegrowanie i pogłębienie powyższych kompetencji jest metodyka design thinking (myślenie projektowe), która wspiera projektowanie rozwiązań – produktów, usług, doświadczeń i relacji uwzględniających potrzeby użytkowników, jak również wyposaża w nowe podejście do wyzwań i rozwiązywania problemów i .

Metodyka design thinking jest stosowana przez największe firmy na świecie, ale uniwersalność i intuicyjność procesu powoduje, że może być także implementowana wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z potrzebami ludzi, także, a może przede wszystkim w edukacji.

Metody pracy:

Podczas warsztatów zostaną wykorzystane narzędzia metodyki design thinking.

Warsztaty mają bardzo praktyczny charakter i będą w większości prowadzone metodami wymagającymi aktywności i zaangażowania uczestników. Po krótkim teoretycznym wstępie, uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć narzędzia design thinking w praktyce, w realnym procesie projektowym.

Cele warsztatów:

  • Poznanie i praktyczne wykorzystanie narzędzi metodyki design thinking, służących tworzeniu nieszablonowych rozwiązań.
  • Poznanie i praktyczne przetestowanie narzędzi służących diagnozowaniu i wykorzystaniu potencjału zróżnicowanych zespołów.
  • Zrozumienie potrzeby prototypowania i testowania rozwiązań.
  • Dostrzeżenie wartości współpracy i patrzenia na wyzwania z różnych perspektyw.
  • Wykształcenie podejścia opartego na zamianie problemów na wyzwania.
  • Uwolnienie twórczego potencjału osobistego i grupowego opartego na zrozumieniu
    i zaangażowaniu.

 

Program

Design Thinking
Wprowadzenie
Proces projektowy z wykorzystaniem zaproponowanego wyzwania:
  •  Nie da się, zawsze tak było, wszyscy tak robią – po co to zmieniać?
  •  Jak design thinking może pomóc edukatorom i ich studentom?
  • Wyzwanie projektowe – omówienie założeń i metod pracy.
  •  Empatia – dla kogo?
  1. Kim jest użytkownik i dlaczego trzeba go poznać?
  2. Słuchaj, patrz, rozmawiaj, czytaj między wierszami.
  3. Dlaczego, dlaczego, dlaczego…?
  •  Diagnoza potrzeb – po co?
  1. Czy wiesz czego potrzebuje użytkownik?
  2. Różnica między problemem a potrzebą.
  3. Dostrzegaj to czego nie widać, usłysz to, czego nikt nie mówi.
  •  Generowanie pomysłów – co?
  1. Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów.
  2. Wszyscy jesteśmy kreatywni.
  3. Myślenie poza schematami.
  • Prototypowanie – jak?
  1. Do czego służą prototypy i jak je przygotować?
  2. Prototypy to nie zabawa…
  3. Myśl rękami.
  •  Testowanie – czy?
  1. Gotowy na porażkę?
  2. Pokaż, słuchaj, nie dyskutuj.
  3. Poprawiaj – design thinking to proces iteracyjny.
Podsumowanie

Prowadzący

Szkolenie poprowadzi Beata Michalska-Dominiak

_WAY9816

doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Rezydent Art Inkubatora – Fabryka Sztuki w Łodzi. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design. Współtwórca pierwszego w Polsce Design Thinking BarCamp. Inicjator corocznych Łódź Service Jam, Łódź Gov Jam i Łódż Sustainability Jam. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego. Bierze udział w konferencjach, kongresach w roli eksperta. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań. Ma na koncie ponad 70 przeprowadzonych warsztatów (blisko 600 godzin dydaktycznych).

Podobne wydarzenia:

Szkolenie
Jak z sukcesem przygotować wniosek o grant?
Szkolenie
Stosowanie metod ilościowych i jakościowych w prowadzeniu badań naukowych
Szkolenie
Artykuł jako źródło sukcesu naukowego – jak pisać skutecznie?