Weź udział w szkoleniu i dowiedz się, jak skutecznie pisać artykuły naukowe w języku angielskim i polskim oraz jak publikować je w najbardziej prestiżowych pismach!
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY:
Artykuł jako źródło sukcesu naukowego – jak pisać skutecznie?
Program
- Narzędzia ułatwiające pisani
- Menadżery bibliografii
- Citavi – omówienie funkcji menadżerów na przykładzie konkretnego programu
Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swoją publikacji - Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym
- Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory
- Jak się przygotować do napisania tekstu naukowego?
- Pisanie po polsku czy po angielsku?
- Co brać pod uwagę, wybierając czasopismo?
- Ministerialne wykazy czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych.
- Analizy cytowalności – Web of Science; Impact Factor; Scopus – CiteScore, Scimago Journal Rank (SJR), Source Normalized Impact per Paper (SNIP); indeks Hirscha oraz indeks Egghe’a dla czasopism; Google Metrics.
- Pisanie jako proces.
- Wybór rodzaju publikacji.
- Kryteria recenzowania tekstów.
- Porządkowanie materiału oraz wybór stylu pisania.
- Błędy językowe, czyli Ponglish.
- Uniwersalna struktura artykułu naukowego.
- Tytuł artykułu jako wyznacznik jego treści.
- Strategie tworzenia dobrego tytułu.
- Kilka zdań o słowach kluczowych (Key words).
- Lista autorów.
- Research articles, czyli o potrzebie zastosowania schematu AIMRaD (Abstract, Introduction, Materials and methods, Results, and Discussion) oraz rozlicznych jego wariantów.
- Dlaczego Abstrakt jest tak ważny, czyli organizacja oraz podstawowe
- elementy streszczenia.
- The Introduction– wymiary kompletnego Wprowadzenia: ulokowanie w polu naukowym; wskazanie „nieodkrytych” obszarów; dokładne wyjaśnienie celu; poprawność logiczna i inne.
- Sekcja Results, czyli o tym, jak „rozkręcić” swój artykuł, przedstawiając wyniki badań niczym ciekawą historię oraz poprawnie stosując ilustracje i tabele.
- Sekcja Methods– jej cele oraz organizacja.
- Sekcja Discussion– ważne kwestie związane z konstrukcją, podkreślanie kluczowych informacji, negocjowanie siły tez.
- Podziękowania
- List do edytora, covering letter.
- Odpowiadanie recenzentom, czyli jak sobie radzić z odrzuceniami oraz propozycjami zmian.
- Działania około-publikacyjne.
- Wyszukiwanie opracowań naukowych, pełnych tekstów publikacji.
- Wyszukiwanie czasopism wydawanych w modelu Open Access (sieciowe zasoby; jak się upewniać, co do polityki wydawniczej periodyków).
- Rodzaje zasobów naukowych.
- Wyszukiwanie danych pochodzących z badań empirycznych.
Uczestnicy szkolenia otrzymają książkę „Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko” autorstwa Piotra Siudy i Piotra Wasylczyka
Prowadzący
dr hab. Piotr Siuda
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o mediach, profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Interesuje się społecznymi aspektami internetu, edukacją medialną oraz naukometrią. Jest autorem kilku monografii naukowych. Publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Piotr Siuda jest koordynatorem szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. To główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”) oraz członek The Association of Internet Researchers i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Kontakt
*szkolenie może być realizowane również w formule zamkniętej, czyli dedykowanej konkretnej uczelni oraz wyznaczonym przez nią odbiorcom.
bozena.jamka-czyz@pwn.pl
+48 508 660 613
Sprawdź również: