Dlaczego Instytut PWN?
- aktualne tematy
- szeroki zakres tematyczny
- doświadczeni trenerzy
- wiarygodna wiedza
- innowacyjne rozwiązania edukacyjne
- gwarancja jakości
- spersonalizowana oferta
- możliwość realizacji szkolenia na terenie uczelni
Tematyka
KALENDARIUM SZKOLEŃ 2020
GRANTY
Każdy naukowiec musi choć raz spróbować zdobyć grant. Jak z powodzeniem wypełnić wniosek o dofinansowanie do badań naukowych? Na pytania odpowiadają eksperci PWN.
szkolenia:
-
Jak z sukcesem przygotować wniosek o grant?
-
Od pomysłu do rozliczenia. Realizacja i rozliczanie projektów naukowych!
>>> 7 maja 2020 r. -
Umiędzynaradawianie badań jako droga do poprawy sytuacji finansowej jednostki
-
Jak realizować i rozliczać projekty badawcze?
-
Naukowiec szuka pracy. Metody, narzędzia, skuteczność.
-
Szlifowanie diamentów
USTAWA 2.0
Nowe regulacje prawne w szkolnictwie wyższym dyktowane ustawą 2.0 wprowadzają wiele istotnych zmian mających wpływ na działalność uczelni. Sprawdź jak radzić sobie z nowymi przepisami i jak skutecznie zarządzać zmianą.
szkolenia:
-
Wsparcie w zakresie budowania strategii zmiany dla zarządzających uczelniami w kontekście ustawy 2.0
-
Konstytucja dla nauki. Prawne, ustrojowe i organizacyjne aspekty funkcjonowania uczelni po wejściu w życie ustawy 2.0
-
Stypendia dla studentów i doktorantów w świetle ustawy 2.0
-
Współpraca międzynarodowa w dziedzinie badań – wyzwania wobec nowej perspektywy budżetowej i ustawy 2.0
-
Szkoły doktorskie, kształcenie doktorantów i procedury awansu naukowego w świetle nowych regulacji prawnych
-
Ewaluacja działalności jednostek naukowych. Jak przygotować się do ewaluacji 2021
-
Tworzenie kierunków studiów, realizacja i ewaluacja kształcenia
STATYSTYKA
Statystyka w badaniach naukowych bywa niezwykle ważna. Stosujesz metody ilościowe i jakościowe? Szkolenia PWN pomogą w zrozumieniu wielowymiarowych analiz porównawczych.
szkolenia:
-
Metody statystyczne w weryfikacji hipotez badawczych
-
Stosowanie metod ilościowych i jakościowych w prowadzeniu badań społecznych
>>> 9 czerwca 2020 r. -
Podstawowa analiza w oprogramowaniu SPSS
-
Zaawansowana analiza w oprogramowaniu SPSS
-
Wielowymiarowa analiza porównawcza
KOMPETENCJE
Zdobywanie i rozwijanie umiejętności miękkich jest niezmiernie ważne na rynku pracy. To najlepsza inwestycja w siebie.
szkolenia:
BEZPIECZEŃSTWO
Zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie imprezy masowej na uczelni leży w obowiązku władz instytucji. Wiedza dotycząca zachowań w czasie niebezpiecznych sytuacji jest absolutną koniecznością dyktowaną czasami, w których żyjemy.
szkolenia:
Eksperci
dr hab. Piotr Siuda
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimi... więcej
dr hab. Piotr Siuda
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Interesuje się społecznymi aspektami internetu, edukacją medialną oraz naukometrią. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”). Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
✖
Beata Michalska-Dominiak
Doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów tra... więcej
Beata Michalska-Dominiak
Doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu i kierowaniu projektami oraz wsparciu procesów transformacyjnych w organizacjach. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Rezydent Art Inkubatora – Fabryka Sztuki w Łodzi. Współzałożyciel społeczności „Klientocentryczni” skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design. Współtwórca pierwszego w Polsce Design Thinking BarCamp. Inicjator corocznych Łódź Service Jam, Łódź Gov Jam i Łódż Sustainability Jam. Czerpie z potencjału myślenia projektowego podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego. Bierze udział w konferencjach, kongresach w roli eksperta. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których zamienia problemy na wyzwania i wspiera w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań. Ma na koncie ponad 70 przeprowadzonych warsztatów (blisko 600 godzin dydaktycznych).
✖
Katarzyna Szczepkowska-Szcześniak
Mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Coaching profesjonalny, Zarządzanie talentami i wiedzą, Socjoterapia z te... więcej
Katarzyna Szczepkowska-Szcześniak
Mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Coaching profesjonalny, Zarządzanie talentami i wiedzą, Socjoterapia z terapią pedagogiczną. Były wicedyrektor Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (obecnie ORE). Szkoli kadrę kierowniczą, nauczycieli, współpracuje z Akademią Pedagogiki Specjalnej. Redaktor merytoryczny czasopisma Wczesna Edukacja. Poradnik dyrektora przedszkola i szkoły, wyd. Wolters Kluwer. Członek kolegium redakcyjnego czasopisma Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej. wyd. Wolters Kluwer. Autorka wielu artykułów o tematyce związanej z edukacją. Członek zarządu Fundacji Innowacji Edukacyjnych Mała Szkoła.
✖
dr Agnieszka Budzyńska
Doktor nauk biologicznych. Brała udział w siedmiu projektach badawczych finansowanych z różnych źródeł, m. in. ze środków Komisji E... więcej
dr Agnieszka Budzyńska
Doktor nauk biologicznych. Brała udział w siedmiu projektach badawczych finansowanych z różnych źródeł, m. in. ze środków Komisji Europejskiej w ramach 7 Programu Ramowego. Uzyskała finansowanie stażu naukowego z funduszy European Cooperation in Science and Technology (COST). Obecnie działa w Europejskim projekcie European Multi-Lake Survey, również w ramach COST. Z dużą przyjemnością zajmuje się upowszechnianiem nauki, zarówno wśród najmłodszych jak i najstarszych.
✖
dr Victoria Kamasa
Dr Victoria Kamasa
Pracuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie współorganizuje naukowe spotkania doktorów i dokto... więcej
dr Victoria Kamasa
Dr Victoria Kamasa
Pracuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie współorganizuje naukowe spotkania doktorów i doktorantów REMAT+ oraz grupę dyskusyjną na facebooku: https://www.facebook.com/groups/REMATplus/.
Prowadzi zajęcia z metodologii badań naukowych na różnych wydziałach. Doświadczenie i wiedza, którym podzieli się z Państwem na szkoleniu, zdobyła podczas przygotowań kilkunastu wniosków o dofinansowanie badań naukowych w konkursach NCN (PRELUDIUM, FUGA, SONATA, OPUS, MAESTRO, SYMFONIA), NPRH, FNP oraz POKL i POIG. Autorka poradników dotyczących przygotowywania wniosków grantowych, np. w Forum Akademickim: https://forumakademickie.pl/fa/2015/01/wyprawa-na-szczyt/
✖
dr Sylwia Bedyńska
Psycholog, dyrektor Instytutu Podstaw Psychologii na Uniwersytecie SWPS, koordynator modułu „Metodologia ze statystyką…”.
Swoje... więcej
dr Sylwia Bedyńska
Psycholog, dyrektor Instytutu Podstaw Psychologii na Uniwersytecie SWPS, koordynator modułu „Metodologia ze statystyką…”.
Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół oddziaływania stereotypów. Prowadzi badania nad zjawiskiem zagrożenia stereotypem, czyli nad tym, jak negatywne etykietowanie zdolności członków grupy wpływa na ich rzeczywiste osiągnięcia i funkcjonowanie społeczne. Analizuje znaczenie tego zjawiska dla przebiegu procesów rozumowania na bazie modeli umysłowych oraz strategii stosowanych podczas wnioskowania. Bada rolę zagrożenia stereotypem dla odczuwanej satysfakcji z pracy i poziomu wypalenia zawodowego oraz wpływ aktywizacji negatywnego wyobrażenia na efektywność pamięci operacyjnej, postrzeganie siebie i świata społecznego.
Interesuje się również błędami w przetwarzaniu informacji liczbowych i zjawiskiem bezradności intelektualnej powstającym wtedy, gdy mimo efektywnego wysiłku nie można rozwiązać zadań poznawczych. Także edukacyjne problemy uczniów zdolnych są jej szczególnie bliskie.
Współautorka książek: „Kim jestem? Przeciwdziałania stereotypizacji i stygmatyzacji osób z ograniczeniami sprawności” (2010) oraz „Statystyczny Drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych” (2013).
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu statystyki i metodologii badań psychologicznych.
✖
dr hab. inż. Michał Krzyżaniak
od 2012 r. pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Koordynator i wykonawca ośmiu projektów badawczy... więcej
dr hab. inż. Michał Krzyżaniak
od 2012 r. pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Koordynator i wykonawca ośmiu projektów badawczych m. in. w programach Horizon 2020, ERANET-Bioenergy, 7th Framework Programme, Biostrateg, Interreg Baltic Sea Region. W swoim dorobku posiada 68 publikacji naukowych z czego 56 znajduje się w bazie Journal Citation Reports. Indeks Hirscha 14, suma cytowań (bez autocytowań) według Web of Science 315. Od początku swojej kariery realizuje badania z zakresu wykorzystania biomasy na cele energetyczne i przemysłowe wraz z oceną ekonomiczną, energetyczną i środowiskową (metodą oceny cyklu życia) produkcji roślinnej i bioproduktów.
✖
dr hab. Szymon Walczak
Od 03.2015 do 09.2018 koordynator dyscyplin Narodowego Centrum Nauki. Realizował projekty naukowe finansowane ze środków MNiSW oraz eduka... więcej
dr hab. Szymon Walczak
Od 03.2015 do 09.2018 koordynator dyscyplin Narodowego Centrum Nauki. Realizował projekty naukowe finansowane ze środków MNiSW oraz edukacyjne finansowane ze środków POKL. Prowadzi badania naukowe w matematyce (geometria, zastosowania matematyki). Jest współpomysłodawcą, organizatorem i współprowadzącym warsztatów NCN dla wnioskodawców w latach 2015-2018. Jest również certyfikowanym kierownikiem projektów (PMI PMP) oraz członkiem i wolontariuszem Project Management Institute Poland Chapter, a także autorem Jak zdobyć grant. Praktyczny notes (ISBN 978-83-954147-0-1, wydawca: Pracownia P2).
✖
dr Dominika Narożna
adiunkt na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (WNPiD UAM). Absolwenta tej uczelni, a ... więcej
dr Dominika Narożna
adiunkt na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (WNPiD UAM). Absolwenta tej uczelni, a zarazem Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Ukończyła również Master of Business Administration. W latach 2005-2010 jako dziennikarka i reportażystka współpracowała z TVP S.A. W okresie 2010-2017 pełniła funkcje rzecznika prasowego, a w latach 2011-2017 kierowała Biurem Prasowym UAM. Obecnie członek zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczypospolitej (oddział Poznań), kierownik Studiów Podyplomowych z zakresu media relations, członek zarządu Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
✖