• Akademia Raka Piersi 2018
    Szanowni Państwo, Serdecznie zapraszam na XI konferencję z cyklu Akademia Raka Piersi, która odbędzie się 19.11....
  • Szkolenia dla kadry akademickiej
    Wydawnictwo naukowe PWN od 65 lat publikuje podręczniki oraz skrypty naukowe, ściśle współpracując z uczelniami. Wieloletnie ...
  • Dermatologia Premium plus 2018
    Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i Koledzy, serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji ogólnopolskiej konferencji Dermatologia ...
  • KONSTRUKCJE BUDOWLANE 2018
    Praktyczna konferencja dla inżynierów budownictwa Instytut PWN zapraszamy Państwa do udziału w V edycji ogólnopolskiej ...
  • Security PWNing Conference 2018
    Bezpieczeństwo IT jest trudnym, a jednocześnie fascynującym zagadnieniem. Nieustannie toczy się walka pomiędzy atakującymi i ...

Siła przyjaźni, stop dokuczaniu

  • 17 kwietnia 2018

Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak, piłkarze reprezentacji Polski, zostali ambasadorami startującej właśnie czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.

W spocie promującym kampanię panowie opowiadają o sile swojej przyjaźni, o wspólnym przeżywaniu sukcesów i podnoszeniu się po porażkach. Organizatorzy akcji chcą posłużyć się przykładem popularnych piłkarzy, aby pokazać uczniom i uczennicom szkół podstawowych wartość koleżeńskich relacji.

– Dzięki przyjaciołom życie nabiera kolorów, staje się interesujące, pełne przygód i doświadczeń. Historia tegorocznych ambasadorów mocno podkreśla siłę przyjaźni, wzajemnego wspierania się i wspólnego sięgania po marzenia. Dobry kumpel u boku to nie tylko inspiracja do działania ale też oaza bezpieczeństwa. Nadając rozgłos tego typu postawom, kierujmy uwagę najmłodszych na to, co w życiu ważne: przyjaźń. – mówi Marta Żysko-Pałuba, psycholog dziecięcy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nintu, która jest partnerem kampanii „BądźPrzybij piątkę i #BądźKumplem.

Przybić piątkę z kumplem

W ramach promowania koleżeńskich zachowań Cartoon Network zachęca w tym roku do przybijania piątki ze swoimi kumplami i zamieszczania wspólnych zdjęć z hashtagiem #Bądźkumplem. Wzmocnienie pozytywnego przekazu w sieci jest szczególnie istotne dlatego, że w tegorocznej edycji kampanii organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na kwestie związane z cyberprzemocą. – We współpracy z Cartoon Network chcemy uświadomić rodziców i dzieci, że dokuczanie w sieci jest, niestety, bardzo powszechnym problemem. Ale jest to też problem, z którym możemy sobie poradzić.

Według raportu NIK aż 40% młodzieży w wieku szkolnym zetknęło się ze zjawiskiem cyberprzemocy, a blisko połowa przyznała, że w przypadku jej doświadczenia nie szukałaby pomocy u bliskich. Dlatego tak istotne jest uczulanie oraz uświadamianie rodziców, że Internet nie zawsze jest miejscem bezpiecznym dla ich dzieci. – mówi Paweł Stano, prezes Lifetube, tegorocznego partnera akcji.

Porady, wskazówki i konkurs!

Szczegółowe informacje o najnowszej edycji kampanii można znaleźć pod adresem badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Oficjalna strona została zaktualizowana. Oprócz przydatnych porad i wskazówek dla dzieci i rodziców na temat radzenia sobie z dokuczaniem w szkole i w Internecie, znalazł się tam również bogaty pakiet materiałów dla nauczycieli (scenariusze lekcji oraz obszerny przewodnik metodologiczny) przygotowany przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

W ramach kampanii odbędzie się również konkurs dla klas I-VI szkół podstawowych pt. „Wymarzony Dzień Kumpla”. Do wygrania są vouchery na zakup wyposażenia szkolnego oraz tablety, a zadaniem konkursowym jest przygotowanie przez klasę pod opieką wychowawcy kreatywnego pomysłu na obchody „Dnia Kumpla”. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 13 maja. Wszystkie szczegóły zabawy i regulamin dostępne są na stronie kampanii.

Książki
Czasopisma