Materiały szkoleniowe do pobrania:

2018-06-08_11h23_06

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIU:

Artykuł jako źródło sukcesu naukowego - jak pisać skutecznie? 

 

Skuteczne pisanie artykułów naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie pisać artykuły naukowe w języku angielskim i polskim oraz jak publikować je w najbardziej prestiżowych pismach, zapraszamy do udziału w szkoleniu.

 

Udział w szkoleniu jest nieodpłatny.

.

.

Szkolenie odbędzie się w Gdańsku:

.

Data: 7 czerwca 2018 r.

Miejsce: Politechnika Gdańska, ul. Narutowicza 11/12

  • Gmach Główny - sala 300

 

 Godziny:

  • 9:30 - 10:00 Rejestracja uczestników

  • 10:00 - 16:00 Szkolenie

 .

.

Zajęcia poprowadzi dr Piotr Siuda

Siuda_zdjęcie2

Doktor socjologii; Prodziekan ds. Nauki oraz adiunkt na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu, edukacją medialną oraz naukometrią. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural StudiesInternational Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH („Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii”). Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.

PROGRAM SZKOLENIA

BLOK I - 1,5 h

Z warsztatu autora artykułów naukowych

  • Narzędzia ułatwiające pisanie.
  • Menadżery bibliografii.
  • Zotero – omówienie funkcji menadżerów na przykładzie konkretnego programu.
  • Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne.
  • Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
  • Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.

 

BLOK II - 1h

Artykuł jako źródło sukcesu naukowego

  • Jak się przygotować do napisania artykułu naukowego?
  • Pisanie po polsku czy po angielsku?
  • Co brać pod uwagę, wybierając czasopismo, w którym chcemy opublikować tekst.
  • Pisanie jako proces.
  • Wybór rodzaju publikacji.
  • Kryteria recenzowania tekstów.
  • Porządkowanie materiału oraz wybór stylu pisania.
  • Błędy językowe, czyli Ponglish.

 

BLOK III - 1,5h

Konstrukcja artykułu

  • Uniwersalna struktura artykułu naukowego.
  • Tytuł artykułu jako wyznacznik jego treści.
  • Strategie tworzenia dobrego tytułu.
  • Kilka zdań o słowach kluczowych (Key words).
  • Lista autorów.
  • Research articles, czyli o potrzebie zastosowania schematu AIMRaD (Abstract, Introduction, Materials and methods, Results, and Discussion) oraz rozlicznych jego wariantów.
  • Dlaczego Abstrakt jest tak ważny, czyli organizacja oraz podstawowe elementy streszczenia.
  • The Introduction– wymiary kompletnego Wprowadzenia: ulokowanie w polu naukowym; wskazanie „nieodkrytych” obszarów; dokładne wyjaśnienie celu; poprawność logiczna i inne.
  • Sekcja Results, czyli o tym, jak „rozkręcić” swój artykuł, przedstawiając wyniki badań niczym ciekawą historię oraz poprawnie stosując ilustracje i tabele.
  • Sekcja Methods– jej cele oraz organizacja.
  • Sekcja Discussion– ważne kwestie związane z konstrukcją, podkreślanie kluczowych informacji, negocjowanie siły tez.
  • Podziękowania.

 

BLOK IV - 1 h

Dalsze rozwijanie umiejętności związanych z pisaniem artykułów

  • Proponowanie artykułów czasopismom anglojęzycznym – o czym jeszcze pamiętać?
  • List do edytora, covering letter.
  • Odpowiadanie recenzentom, czyli jak sobie radzić z odrzuceniami oraz propozycjami zmian.
  • Działania około-publikacyjne.
  • Czy wartko używać Google Scholar oraz tak zwanych ASNS (Academic Social Networking Services)?

 

ABY ZAREJESTROWAĆ SIĘ NA SZKOLENIE, NALEŻY UZUPEŁNIĆ PONIŻSZY FORMULARZ:

Wypełnij formularz / Fill in the form

Administratorem danych osobowych jest PZWL Wydawnictwo Lekarskie sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (02-460), ul. Gottlieba Daimlera 2 („Spółka”). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem: iod@pwn.pl lub korespondencyjnie: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę produktów lub usług lub marketingu towarów i usług własnych Spółki (w formie papierowej), stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być przetwarzane, o ile zostanie wyrażona odrębna zgoda, w sposób zautomatyzowany, tj. w formie profilowania. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu, w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw. W przypadku konieczności dostarczenia zamówienia dane osobowe mogą być udostępniane operatorom pocztowym lub przewoźnikom wyłącznie w celu dostarczenia zamówienia. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe przetwarzane w celach związanych z korzystaniem z produktów/usług Spółki będą przetwarzane na czas umożliwienia nabycia produktu i jego dostarczenia lub przez okres rzeczywistego korzystania z danej usługi, po czym dane podlegające archiwizacji będą przechowywane przez okres właściwy dla przedawnienia roszczeń, tj. 10 lat. Dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych objętych oświadczeniem zgody będą przetwarzane do czasu odwołania zgody. Dane osobowe przetwarzane w celu marketingu produktów i usług Spółki w formie papierowej, czyli na podstawie tzw. prawnie uzasadnionego interesu (co nie wymaga zgody) będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu na takie przetwarzanie. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych osobowych jest niezbędne do zawarcia umowy o świadczenie usług/dostawę produktów, natomiast konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości z nich skorzystania.