• Praktyczne aspekty wdrażania Ustawy 2.0
                           Instytut PWN – wyspecjalizowana jednostka Wydawnictwa Naukowego PWN oraz Fundacja Rektorów Polskich – wiodący think-tank w obszarze szkolnictwa i badań naukow...
  • Akademia Raka Piersi 2018
    Szanowni Państwo, Serdecznie zapraszam na XI konferencję z cyklu Akademia Raka Piersi, która odbędzie się 19.11....
  • Szkolenia dla kadry akademickiej
    Wydawnictwo naukowe PWN od 65 lat publikuje podręczniki oraz skrypty naukowe, ściśle współpracując z uczelniami. Wieloletnie ...
  • Trudne zachowania pacjentów. Metody i techniki postępowania
    Co raz częściej mówi się, o agresji ze strony pacjentów, z jaką spotykają się pracownicy służ...
  • Dermatologia Premium plus 2018
    Szanowni Państwo, Drogie Koleżanki i Koledzy, serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji ogólnopolskiej konferencji Dermatologia ...

9 milionów powodów… Rusza ważna kampania!

  • 9 marca 2018

Rozpoczynająca się kampania społeczno-edukacyjna „9 milionów powodów” ma na celu zwalczenie poczucia wstydu u osób noszących protezę zębową oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz.

Co drugi Polak w wieku 40+ posiada protezę zębową, temat ten jest jednak dla nich wstydliwym tabu. W efekcie blisko 70% użytkowników protez zębowych nie rozmawia na ten temat z nikim, poza rodziną czy lekarzem. Kampania społeczno-edukacyjna „9 milionów powodów” ma na celu zwalczenie poczucia wstydu u osób noszących protezę zębową oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz. Dzięki temu 9 milionów użytkowników protez zyska szansę na cieszenie się pełnią życia.

Proteza zębowa jest w Polsce najpopularniejszym sposobem radzenia sobie z dużymi brakami w uzębieniu. Polskie społeczeństwo nie zdaje sobie jednak sprawy z powszechności tego zjawiska, a wokół protez zębowych oraz jej użytkowników powstało wiele mitów. To właśnie z nimi walczyć będzie kampania „9 milionów powodów” w myśl, której każdy z 9 milionów użytkowników protez zębowych ma swój własny powód, by w pełni cieszyć się życiem. Bez poczucia wstydu.

Jak bardzo prawdziwy obraz osób noszących protezę zębową różni się od powszechnych w społeczeństwie stereotypów świadczą również wyniki raportu „9 milionów powodów – użytkownicy protez zębowych w Polsce”. Badania pokazują, że użytkownikami protez są w przeważającej części kobiety (79%) oraz osoby o średnim i wyższym wykształceniu (73%). Co więcej, aż 67% osób noszących protezę zębową ma niespełna 60 lat (40-59), czyli pozostaje aktywna zawodowo. I choć protezy zębowe to dla ich użytkowników temat wstydliwy i intymny to jednak dobrze umocowane i odpowiednio zadbane protezy, są źródłem wielu korzyści i pozytywnych doświadczeń.

Organizatorem kampanii jest firma GlaxoSmithKline, właściciel marki Corega. Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, a jej ambasadorem został Robert Janowski.

Książki
Czasopisma